fredag 16 juni 2017

Skolavslutning och magkatarr

Idag var det skolavslutning för mina elever. Efter samlingen gick vi till gymnastiksalen där F-6 hade avslutning.
Tillbaka i klassrummet fikade vi med tårta och hemkokt flädersaft.



Innan min arbetsdag var slut bjöds all personal på buffé, riktigt gott. Innan jag körde tryckte jag i mig en 'eclair med vaniljkräm, gott men inget min mage uppskattade. Efter en timme kom magkatarranfallet, att jag inte lär mig....

Men efter en dunderkur med Omaprezol och Voltaren, spikmatta och vila släppte det. Hoppas att magen håller sig bra nu, måste härda ut 3 dagar nästa vecka sedan är det sommarlov.

Igår tog Selma sig an planteringen och gjorde fint i baljan där vi försökt rädda en ros som var angripen av myror.



Fina blommor planterades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar