lördag 18 november 2017

Frukost

Idag vaknade vi upp till ett riktigt höstrusk, regn och storm. Då är det extra skönt att ligga kvar i sängen under duntäcket och njuta av lördagsmorgonen.
Till frukost fanns det lite olika önskemål, Selma och Noah ville ha gröt, jag var sugen på omelett och alla gillar rostade mackor.
På vardagarna gör jag alltid smoothie till barnen och själv brukar jag äta knäckebröd eller kvarg på stående fot innan jag stressar iväg till jobb. Så på helgen tycker jag om att sitta länge vid bordet tillsammans med familjen.



Stadig frukost

Att sitta kvar länge med en andra kopp te är så skönt. 

Genom Smartson fick vi testa en nyhet från Kiviks musteri, Citron- och ingeförsdryck. Den var inte alls så syrlig som jag trodde att den skulle vara, mild med en svag smak av ingefära. Helt ok i smak även om jag önskat mer citronsmak. Selma tyckte att den var god medan Lukas och Noah tyckte att den var sådär...

Hoppas den hjälper till att hålla förkylningen borta....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar