söndag 3 december 2017

Julklappar och filmkväll

Så var jakten på julklappar igång... Mötte upp Cina på Emporia, där vi började med en fika innan vi gav oss ut på klappjakt.
Det var mycket folk men eftersom Emporia är så stort flyter allting på bra. Efter nästan fem timmar körde jag hem... Jag hittade en del julklappar iallafall.

Hemma ville Selma gå bort till kyrkan och se om där var öppet. Hon och hennes dagiskompisar har hjälpt till att ställa fram krubban. Där var stängt när vi kom dit, så får gå bort där idag istället.


Det var fullmåne ute


Efter maten blev det filmkväll, uppstyrd av Lukas. Han fick det uppdraget i sin kalender, en liten paketkalender som jag köpt på Tgr och sedan själv lagt i olika saker/uppdrag.
Lukas tände ljus, dukade fram godis och popcorn och valde filmen Lilla Jönssonligan på kollo.



Pärla vaktar sin kalender, sover jag på den kan ingen stjäla mitt godis....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar