lördag 20 januari 2018

Räkor och bubbel

Fredag, kort arbetsdag och sedan en runda till stallet med Selma. Igår fick vi sällskap av Jeanette under ridturen i skogen. I ridhuset tränade Selma hoppning och slalom.

Efter ridningen åkte vi hem, duschade och bytte om. Lukas och Noah blev hämtade av Jenny, Melvin och Charlie. Lukas skulle sova över hemma hos dem och Noah hos Gunlis. Jag körde och lämnade Selma hos mina föräldrar, där hon och Vilma skulle sova över. Så det blev kusinlek för alla barnen och en barnfri kväll för mig och Joel.
På vägen hem handlade jag mat till mig och Joel. Det blev färska räkor med lite olika tillbehör. Till räkorna gjorde jag en kräm på avokado, ruccola, tryffelsalt, chiliflakes, lime och en liten klick majonäs.


Till maten drack vi champagne som vi fått av Maria och Fredrik, gott.



Efter maten landade vi i soffan. Chokladdoppade frukter, "På spåret" och något avsnitt vänner innan den renbäddade sängen kallade... En bra fredag helt enkelt!

Chokladdoppade frukter funkar alltid


Så skönt att landa här efter en lång vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar