söndag 18 mars 2018

En kväll i Lund

När barnen var lämnade hos mina föräldrar tog vi tåget till Lund. Vi gick en runda på stan men det var gräsligt kallt. Vi gick in på Herkules och tog ett glas Cava och fick tillbaka känseln i händerna. När klockan närmade sig 18 gick vi bort till Kulturkrogen där vi bokat bord.
Till förrätt åt jag en hummersoppa med räkor och hummertopping medan Joel valde ankbröst med gulbetor och fikonmarmelad.




Till huvudrätt åt vi Oxfilé Wellington med potatiskaka och rotfrukter, lite smaklöst och utan finess med absolut ätbart.
Efterrätten var kvällens bästa, chokladmousse, mandeltårta och färska bär.




Efter maten gick vi till Pintxos där vi drack goda drinkar. Kan verkligen rekommendera ett besök där.

Farligt goda drinkar och till dem fick vi sötstarka mandlar, så gott.


Vi var hemma vid halv ett och då var det skönt att krypa ner i en varm säng, -3 grader och storm är ingen höjdare.
Idag har det blåst betydligt mindre och även solen kom fram. Vi tog en långpromenad innan vi körde till Emporia. Först lunch, cesarsallad till mig och burgare till Joel, och sedan lite shopping. Jag hittade en bikinitopp, böcker på bokrean till barnen och även strumpor till dem. Innan vi körde bort till mina föräldrar för att hämta upp barnen passade vi på att veckohandla.

Bästa salladen på Mami green


Barnen var väldigt nöjda med helgen hos mormor och morfar. Igår hade de hämtat pizza på Dominos och idag hade de roat sig på Leos lekland.
Nu ska jag laga middag, ikväll blir det spaghetti och köttfärssås.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar