lördag 21 april 2018

Vegotacos

Sovmorgon och sedan frukost i lugn och ro innan vi tog tag i dagens alla uppgifter. Jag har sorterat kläder, tvättat och börjat lägga fram kläder som ska packas till Mallorca.
Lukas och Noah kom hem vid halv 12 och även de började lägga fram kläder. Joel har jobbat i trädgården, han bygger klätterställning.
Efter lunch körde jag och hämtade Selma och sedan vidare till stallet. Det blåste massor men när vi kom in i skogen var det jätteskönt. Vi gick den långa rundan och det är så härligt att skogen börjar bli grön.





Till kvällsmat lagade jag vegetarisk tacos. Vi testade en ny sojafärs som vi fick från Middagsfrid, jättegod. Jag stekte är  vegostrimlor från Hälsanskök, något vi testar genom Smartson. Även de bitarna var väldigt goda. Enligt Lukas var detta den bästa vegetariska middagen som vi ätit. Jag gjorde en salsa med smak av chili och ananas samt en avokadokräm.
Nu har vi lagat alla fyra måltiderna från Middagsfrid och vi är väldigt nöjda. Med lite twist har allt varit jättegott!





Min tacos maxades och gick inte att rulla. Fick äta den öppen med kniv och gaffel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar